Konferencer*, temadage m.v.

Procesplan

Før konferencen, temadagen m.v.

Aktivitet Aktører Hvornår
Afklaringsmøde som start på planlægning af arrangementet Sekretariatstleder, ansvarlig VIP og ansvarlig TAP Før arrangementet oprettes i Conference Manager
Brug af studentermedhjælpere aftales Ansvarlig TAP kontakter sekretariatstleder
Der aftales evt. løbende opfølgningsmøder

Oprettelse i Conference Manager

Før oprettelse skal følgende oplyses:

  • Titel på arrangement
  • Deadline for tilmelding
  • Navn på kontaktperson
  • Maks. antal deltagere
  • Felter til ekstra oplysninger fx fødevareallergier
  • Accept af offentliggørelse af persondata på deltagerlisten (navn, ansættelsessted mv.)
  • Evt. pris

Tinna Meyer, som opretter se-adgang i Conference Manager til ansvarlig TAP

Når afklaringsmødet er afholdt eller planlagt
Oprettelse af hjemmeside til præsentation af konferencen Kontakt BSS Kommunikation Når det er aftalt at der skal oprettes side
Markering af arrangementet i instituttets kalender på hjemmesiden. Bemærk at der ikke må gemmes oplæg eller andet på hjemmesiden. Den ansvarlige TAP kontakter Line Bang Petersen Når arrangementet er endeligt fastlagt

Bestilling af lokaler

Booking af lokaler via Aarhus BSS

Arrangementer i konferencecentret

Ansvarlig TAP Så tidligt som muligt, da der er meget søgning på lokalerne

Bestilling af forplejning

Der tages kontakt til den leverandør, der er godkendt til brug på konferencestedet

Ansvarlig TAP Vær opmærksom på deadlines for bestilling/afbestilling

Konferencemiddag på restaurant ude i byen

Der gælder ingen statsaftale på valg af restaurant. Dog må det samlede beløb pr. person (mad/drikkevarer etc.) ikke overstige 700 kr. Der skal være et rimeligt forhold mellem antallet af gæster udefra og ansatte fra universitetet. Som hovedregel 50/50. Hvis der er færre end 10 deltagere, kan forholdet være anderledes.

Ansvarlig TAP Endeligt antal og menu skal normalt meddeles restauranten senest 1 uge før arrangementet.

Bestilling af hotel til oplægsholdere

Alene på de hoteller, hvor der er statsaftale.

Aftales af ansvarlig TAP med relevant kollega
Evt. forhåndsbooking af hotel til øvrige konferencegæster til forhandlet pris Ansvarlig TAP Hotellerne kan normalt forhåndsreservere værelserne uden beregning indtil 1 mdr. før arrangementet.
Bestilling af rejser til oplægsholdere mv., hvor instituttet skal betale. Inger Krog
Evt. computer til konferencelokalet Ansvarlig TAP

IT-hjælp

Det aftales hvilken hjælp, der er brug for under arrangementet. BSS IT kan bestilles til opgaven.

Ansvarlig TAP
Koordinator på dagen - skal aftales før arrangementet. Ansvarlig TAP Evt. studentermedhjælp aftales allerede ved afklaringsmødet.

Evt. bestilling af blomster til konferencebordet

Bestilles hos Juuls Blomster, Trøjborg, 6130@butiksmail.dk. De kan kun leveres til ekspeditionskontoret, hvis de leveres inden for kontorets åbningstid.

Ansvarlig TAP

Bestilling af konferencemateriale

Konferencevarer og udlån

Materiale til konferencemapper:

  • Deltagerliste (Hvis en sådan skal uddeles, skal deltagerne bekræfte, gerne via deres tilmelding i Conference Manager, at deres navn og ansættelsessted må offentliggøres til de øvrige deltagere)
  • Program
  • Evt. vouchers til Den Gamle By eller AROS
  • Blok
  • Kuglepen
  • Evt. kopi af slides eller abstracts

HUSK at AU er et grønt universitet.

Ansvarlig TAP Der er mindst 14 dages leveringsstid på konferencemateriale, så bestil i god tid.
Tjek lokalerne - passer de stadig? Ansvarlig TAP
Udarbejdelse af kursusbeviser - standard benyttes altid. Det skal aftales, hvorvidt beviserne skal udleveres på dagen eller sendes efterfølgende. Ansvarlig TAP - aftales med sekretariatsleder
Indkøb af gave til oplægsholdere - værdi maks. 200 kr. (alene hvis der ikke sker aflønning) Ansvarlig TAP
Evt. udsendelse af velkomstmail med link til endeligt program og hjemmeside, hvor deltagerne kan se øvrige praktiske oplysninger. Ansvarlig TAP Ca. en uge inden arrangementet.

Evt. mail til oplægsholderne vedr.:

  • antal deltagere
  • link til endeligt program og hjemmeside
  • orinetering om evt. rejsebestilling
  • orientering om evt. rejseafregning
  • orientering om evt. hotelbestilling
  • etc.
Ansvarlig TAP

På dagen

Aktivitet Aktører Hvornår

Lokalet

  • Det sikres, at lokalet er gjort klar til arrangementet.
  • Det sikres, at forplejningen ankommer rettidigt.
  • Det sikres, at evt. IT-support ankommer.
Ansvarlig TAP

Konferencemateriale (husk at AU er et grønt universitet)

  • Navneskilte og evt. konferencemateriale udleveres til deltagerne ved arrangementets start.
  • Når der skal uddeles kursus-/deltagerbeviser skal deltagerne krydses af ved ankomst.
Ansvarlig TAP
Oprydning efter arrangementet Aftales ved afklaringsmødet Evt. ekstra hjælp til større arrangementer aftales

Efter konferencen, temadagen mv.

Aktivitet Aktører Hvornår
Afregning af oplægsholdere Aftales ved afklaringsmødet.
Regnskab Laves ikke - medmindre det er særligt aftalt.

Andre arrangementer

Arrangement Tovholder
Doktorforsvar Mads Ulrik Pedersen (Kirsten Jakobsen)
Inspirationsdag i skatteret (supplement til specialedag) afholdes i efteråret Tinna Meyer
Institutseminar Mette Tønder, Kirsten Jakobsen og institutleder
Medarbejdermøder Mette Tønder
Ph.d.-kurser Pia Schytz
Receptioner (fratrædelse, jubilærer mv.) Mads Ulrik Pedersen (Kirsten Jakobsen)
Tiltrædelsesforelæsninger Mette Tønder

*En konference defineres som et arrangement med over 30 deltagere med hotelreservation og booking af spisested i byen.